Oddelek za odrasle
10. februar 2016, ob 11:00

Povabilo na javno razpravo o javnem interesu na področju medijev

Ministrstvo za kulturo v sodelovanju s Strokovno komisijo za pomoč pri pripravi nacionalne medijske strategije

Že leta je novinarstvo poklic, v katerem izjemno narašča delež tistih, ki ga opravljajo v nestalnih oblikah zaposlitve. „S.p. novinarji“, prekarci, zaposleni na avtorskih pogodbah so vse bolj prisotne oblike novinarskega dela. S stališča državljanov in državljank je zato ključno vprašanje, v kolikšni meri lahko novinar / novinarka, ki mora skrbeti za svoj socialni položaj, deluje v interesu javnosti? Ali  obstajajo, oziroma kakšni so pogoji za profesionalno opravljanje novinarskega poklica? Ob ne-sklepanju in nespoštovanju kolektivnih pogodb se poraja tudi vprašanje, kako sploh definirati minimalne standarde, vezane na socialni status novinarjev / novinark? Kako lahko zavarujemo novinarsko neodvisnost ob dejstvu, da se mora večina slovenskih novinarjev in novinark boriti za preživetje? Ali lahko novinar / novinarka v takšnem položaju dela dobre, predvsem pa poglobljene zgodbe, če mora dnevno narediti dva, tri ali še več prispevkov? Ali se nam lahko zgodi, da v Sloveniji že čez nekaj let ne bo več redno zaposlenih novinarjev? Kakšen mora biti javni interes na področju zagotavljanja socialnega statusa novinarjev? Na ta in druga vprašanja želimo dobiti čim več različnih pogledov in mnenj, tako od uporabnikov medijskih storitev in vsebin kot tudi od njihovih ustvarjalcev. Prihodnjo medijsko politiko namreč snujemo tudi z javnimi razpravami v različnih delih države, saj je naš namen, da je strategija povezana z realnimi problemi in predvidi rešitve zanje.

Zato vas vabimo k udeležbi in sodelovanju v razpravi skupaj z ministrico za kulturo in njeno ekipo ter nekaterimi člani strokovne komisije za pomoč pri pripravi medijske strategije.

Neodvisni, visoko profesionalni in odgovorni mediji so temelj demokratične družbe. Če želijo državljani in državljanke sodelovati v javnem življenju, soodločati pri sprejemanju političnih odločitev, potrebujejo takšne medije, ki bodo svojo funkcijo opravljali tako, da bodo to omogočali.

Vse zainteresirane zato vabimo, da se udeležijo javne razprave.

Izhodišče za pripravo medijske strategije:

Leta 2014 je Državni zbor sprejel Nacionalni program za kulturo 2014-2017, ki kot ključne ukrepe za kakovostno in raznoliko medijsko krajino, v kateri bo jasno določen javni interes, predvideva: spodbujanje in razvoj medijske pismenosti, produkcijo kakovostnih medijskih vsebin na področjih kulture in umetnosti, kritične refleksije družbe, izobraževanja, znanosti, varovanja okolja, produkcijo kakovostnih medijskih vsebin, namenjenih otrokom in mladostnikom, spodbujanje raziskovalnega novinarstva, zahtevnejših in specifičnih novinarskih žanrov in vsebin, obstoj kakovostnih splošno-informativnih časnikov, časopisov in revij (ne glede na vrsto nosilca medijskih vsebin), izboljšanje socialnega statusa za samostojne in mlade novinarje ter nastajanje novih oblik lastninsko-upravljavskih medijskih modelov.

 

Mag. Julijana Bizjak Mlakar,
ministrica